KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE VLADANJA UČENIKA
U skladu s člankom 72. stavka 1. i 5., te članka 73. stavka 1. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN broj 87, od 2. 8. 2008.), ocjenu iz vladanja utvrđuje razrednik učenika na osnovi praćenja i ocjenjivanja učenika tijekom polugodišta i nastavne godine.
Konačan prijedlog ocjene iz vladanja razrednik iznosi Razrednom vijeću koje će razmotriti prijedlog te prema utvrđenim kriterijima potvrditi i/ili predložiti razredniku ocjenu iz vladanja za svakog pojedinog učenika.
Navedeni kriteriji za ocjenjivanje vladanja učenika isključivo su orijentacijske prirode i služe za internu upotrebu škole.
Pri ocjenjivanju vladanja učenika razrednik/razrednica dužni su voditi računa o individualnim osobinama učenika/ce, posebno o njihovim karakternim i emocionalnim osobinama, te o njihovim obiteljskim prilikama.
Isto tako, prilikom razmatranja ocjene vladanja učenika, u obzir treba uzeti aktivnosti i mjere koje je u smislu korekcije neprimjerenog ponašanja učenika poduzela škola, odnosno njihovu djelotvornost na učenika u kontekstu njegove aktivne spremnosti i suradnje u promjeni ponašanja.
U slučaju konstruktivnih prijedloga za dopunu i/ili izmjenu postojećih kriterija od strane učenika, roditelja ili samog razrednika, na sjednici Učiteljskog vijeća će se raspraviti i glasati o predloženim izmjenama i dopunama.
Svakako se preporučuje upoznati s kriterijima učenike i njihove roditelje (u pravilu na početku svake nastavne godine).
Ako učenik ima dijagnosticiran ADHD, ponavljanje pogreške koje su posljedica impulzivnosti ne mogu se sankcionirati sniženom ocjenom iz vladanja.
UZORNO VLADANJE
- u potpunosti poštuje pravila kućnog reda
- preuzima odgovornost za svoje postupke (priznaje vlastite pogreške, trudi se samostalno ispravljati pogreške, samokritičan je)
- primjereno se ponaša prema vršnjacima, učenicima mlađe kronološke dobi i odraslim osobama
- razvija skladne međuvršnjačke odnose u razredu
- odgovorno, savjesno i redovito izvršava svoje školske obaveze
- redovito pohađa nastavu i aktivno sudjeluje u odgojno-obrazovnim programima i drugim aktivnostima
- kulturno i korektno se odnosi prema učiteljima i ostalom osoblju škole
- vodi računa o pravima, potrebama i osjećajima drugih učenika, te rado pruža pomoć (solidarnost, tolerancija, međusobno uvažavanje ostalih sudionika odgojno-obrazovnog procesa)
- argumentirano iznosi svoje stavove i mišljenje vodeći pri tom računa o normama ponašanja i osjećajima drugih osoba
- svojim ponašanjem i postupcima doprinosi ugledu škole (izleti, terenska nastava, ekskurzije)
- čuva imovinu škole i imovinu drugih učenika
- ako je bila izrečena pedagoška mjera opomene u potpunosti je korigirao/la sankcionirano ponašanje (pedagoška mjera opomene je “izbrisana”)
- pedagoška mjera ukora, strogog ukora ili mjera produženog stručnog postupka uopće nije bila izrečena
DOBRO VLADANJE
- češće ne poštuje pravila kućnog reda
- odgovornost za svoje postupke preuzima formalno i/ili samo na poticaj
- povremeno ometa učitelja u vrijeme održavanja nastave i drugih oblika obrazovnog rada
- povremeno ometa druge učenike u učenju i praćenju nastave usprkos upozorenja učitelja
- neredovito izvršava svoje školske obveze
- neopravdano kasni na nastavu i/ili izostaje s nastave i drugih oblika odgojno-obrazovnih aktivnosti (do 20 sati neopravdanih izostanaka)
- upućuje pogrdne riječi i psovke učenicima, učiteljima, drugim djelatnicima škole ili strankama koje su nazočne u školi (verbalna agresivnost)
- ponavlja neprimjerene oblike ponašanja na koje je već bio upozoren, ali pozitivno reagira ne upozorenje korekcijom ponašanja
- namjerno oštećuje imovinu škole ili imovinu ostalih učenika i školskih djelatnika
- izrečena mu je pedagoška mjera opomene nakon koje nije u potpunosti korigirao sve oblike neprimjerenog ponašanja pa mu je bilo potrebno izreči pedagošku mjeru ukora ili strogog ukora, nakon koje je u potpunosti korigirao neprimjereno ponašanje (pedagoška mjera je “izbrisana”)
LOŠE VLADANJE
- učestalo i grubo krši pravila kućnog reda
- izrazito se nekorektno odnosi prema drugim učenicima i školskom osoblju ugrožavajući pri tom njihova prava (rasna, vjerska i rodna diskriminacija)
- ne preuzima odgovornost za posljedice svog ponašanja (iznalazi izgovore, okrivljuje druge, iznosi neistine ne bi li se opravdao za učinjeno, manipulira drugim učenicima)
- neopravdano izostaje s nastave i drugih oblika odgojno-obrazovnog rada (samovoljno napuštanje nastave, bježanje iz škole, više od 20 sati izostanaka)
- učestalo izaziva i sudjeluje u verbalnim i fizičkim sukobima (verbalna i fizička agresivnost)
- namjerno otuđuje, oštećuje i uništava školsku imovinu, imovinu drugih učenika, učitelja i ostalih djelatnika škole
- svojim neprimjerenim oblicima ponašanja ugrožava sigurnost učenika, učitelja, te ostalih djelatnika škole (unošenje oružja, zapaljivih tvari i sličnog u školu)
- uživa i donosi cigarete, alkohol ili druga sredstva ovisnosti u školsku zgradu ili njezino bliže okruženje
- namjerno uništava i/ili krivotvori pedagošku dokumentaciju i ignorira upozorenja i savjete učitelja i djelatnika stručne službe
- unatoč izrečenim pedagoškim mjerama i poduzetim aktivnostima radi promjene ponašanja ne korigira ponašanje (izrečena pedagoška mjera nije “izbrisana”)
Učiteljsko vijeće, 23.2.2012.
Ova web stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u Pravilniku o zaštiti podataka.
U školskoj godini 2023./2024. naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom Erasmus+ projektu ‘Solidarity is About Youth - SAY’/‘p.s. Pokreni solidarnost!’ koji se paralelno održava u Hrvatskoj, Španjolskoj, Sloveniji, Italiji, Francuskoj i Poljskoj. Cilj projekta je obogatiti nastavu građanskog odgoja i obrazovanja, a s učenicima obraditi teme solidarnosti, siromaštva, nejednakosti, diskriminacije, ljudskih prava te suvremene svjetske izazove i to kroz obradu fotografija i pisanje osvrta. Fotografije koje će učenici analizirati prednji su dio razglednice koju će poslati svojim sugrađanima, poput “poruka u boci” s ciljem pokretanja dijaloga o solidarnosti s lokalnom zajednicom - odgovorite im! Tijek projekta možete pratiti na: https://www.fraternity-card.eu/ U Hrvatskoj projekt vodi Centar za mirovne studije, a našoj školi koordinatorica je Ivana Kosko. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske Unije iz programa Erasmus+.
ZAHVALJUJEMO TVRTKI MONTING D.O.O. NA VELIKODUŠNOJ DONACIJI ZA
IZRADU SKULPTURE IGRA
U DVORIŠTU NAŠE ŠKOLE.
Hrvatsko knjižničarsko društvo u suradnji s pedagozima, učiteljima i knjižničarima, svake godine izabire najbolje naslove za male knjigoljupce i njihove roditelje. Dosadašnje liste knjiga pogledajte OVDJE.