preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Stjepan Radić" Božjakovina

 > Naslovnica
Vijesti

POSTUPAK UPISA DJETETA U PRVI RAZRED OSNOVNE ŠKOLE

Autor: Andreja Gregurić Jug, 15. 3. 2022.

   

         U prvi razred osnovne škole upisuju se djeca koja do 1. travnja imaju navršenih 6 godina života. Za dijete koje nije školski obveznik, ali do kraja  godine navršava šest godina, roditelj ili skrbnik može najkasnije do 31. ožujka tekuće godine podnijeti Uredu državne uprave zahtjev za prijevremeni upis djeteta u školu. Uz zahtjev je potrebno priložiti: rodni list djeteta, uvjerenje o prebivalištu te mišljenje stručnog tima predškolske ustanove o psihofizičkom stanju djeteta.

Za upis djeteta u prvi razred potrebno je:

1.  Obaviti liječnički pregled djeteta kod školske liječnice. Ako dijete ne može pristupiti pregledu u propisanom roku, roditelj ili staratelj dužan je do 30. svibnja o tome obavijestiti Stručno povjerenstvo škole. Njega čine nadležni liječnik škole – specijalist školske medicine i djelatnici škole: stručni suradnici pedagog ili psiholog i defektolog te učitelj razredne nastave. 

Što se tiče liječničkog pregleda u školskoj ambulanti od ove godine predbilježbe se vrše od 28.03. putem linka kvacica.hr ,

Otvaranjem linka, roditelji će biti upućeni u naručivanje, tj. pratit će upute (koje će biti jako jednostavne) i sami odabrati termin pregleda.

2. Stručno povjerenstvo škole vrši testiranje djeteta za upis u prvi razred. Tu najčešće nastaju neke nedoumice i razne priče koje se vrte među roditeljima. Mi, dakle, ne ispitujemo čitanje niti pisanje Vašeg djeteta. Nas zanima psihofizičko stanje našeg budućeg učenika. Svako dijete je specifično, razvoj svakog djeteta je različit i individualan (npr. razlike u razvoju dječaka i djevojčica ili razlike među djecom koje potječu iz različitih socio-kulturnih sredina). Ipak, postoji mnogo zajedničkih karakterističnih osobina koje se u literaturi navode kao norme za pojedinu dob. Poznavanje tih normi nam omogućava da znamo koja postignuća možemo, a koja ne možemo očekivati od djeteta određene dobi.

            Ono što nas zanima kada dođete na testiranje u školu; što ispitujemo, provjeravamo i gledamo odnosno slušamo, je sljedeće:

  • TJELESNI RAZVOJ: prosječna težina i visina, izmjena mliječnih zuba, mišićno tkivo te osjetilni organi (sluh, vid)
  • GRUBA MOTORIK A: hodanje po ravnoj crti, stoj na jednoj nozi, kruženje rukom u prostoru
  • FINA MOTORIKA: precrtavanje jednostavnijih oblika, ravnih i zakrivljenih linija, bojanje unutar zadanih prostora, precrtavanje brojki i slova i ako ih ne poznaje, povlačenje ravne i zakrivljene crte, povlačenje poteza olovkom između zadanih točaka, drži li olovku lagano, pravilno i bez grča te kontrolira li pritisak olovke na papir
  • GOVORNE SPOSOBNOSTI: govor je korektan i glasan, artikuliranje svih glasova, sposobnost prepričavanja kratke priče, u stanju je napisati svoje ime, raspoznavanje glasova od kojih se sastoji kraća riječ
  • INTELEKTUALNE SPOSOBNOSTI: uočavanje sličnosti i razlika, povezivanje dijelova u cjelinu, razlikovanje različitih veličina, mehaničko brojenje do 10 i više, točno imenovanje boja i tonova, trajanje pažnje je od 15 do 20 minuta, koncentracija na aktivnost je duža…
  • SOCIJALNO – EMOCIONALNI RAZVOJ: usvojilo je određene norme ponašanja, reagira na naše zahtjeve i pitanja, poštuje pravila

 

Također nas zanimaju i razvojna odstupanja, ako ona postoje, kod svakog djeteta i kako dalje postupati u školi u odnosu na taj problem.

Prepoznati simptome razvojnih odstupanja kod djeteta pri upisu u prvi razred sigurno je jedna od najvažnijih zadaća upisne komisije. Razvojni poremećaji ili odstupanja mogu biti već tretirani u predškolskom periodu ili nisu uočena od strane roditelja i okoline. Stručnjaci se slažu da je izuzetno važno na vrijeme početi tretirati razvojna odstupanja. Tu ubrajamo na primjer deficit pažnje, hiperaktivnost, poremećaj vida ili sluha, teškoće u govoru, zaostajanje u razvoju, nedovoljno razvijene predčitalačke sposobnosti, dijete koje je doživjelo stres i sl.

Uloga stručnih suradnika, članova komisije za procjenu psihofizičkog razvoja djeteta za školu (spremnost za poučavanje) jest savjetovati roditelju najbolje načine kojima može pomoći djetetu.

 

 NA DAN UPISA RODITELJ ILI SKRBNIK PREDOČUJE SLJEDEĆE PODATKE I DOKUMENTE: ime i prezime djeteta, datum i mjesto rođenja djeteta, OIB djeteta, ime oca i majke, ime skrbnika (ako postoji), adresa stanovanja i broj telefona/mobitela, mišljenje Stručnog povjerenstva o utvrđenom psihofizičkom stanju djeteta prije upisa u 1.   razred (potvrdu od doktorice) i rješenje kojim se odobrava prijevremeni upis (odnosi se samo na djecu za koju je podnijet takav zahtjev).

 

 

            Kroz razgovor s djetetom i roditeljem nastojimo dobiti sve značajnije informacije o djetetu i prilikama u kojima ono odrasta. Tu apeliram na sve roditelje da budu iskreni, jer nam takve  informacije pomažu u određivanju raznih aktivnosti spram djeteta i roditelja u našem budućem druženju u školi tijekom školovanja Vašeg djeteta.

 

           

LITERATURA:

 

  1. PRIRUČNIK ZA UPIS DJECE U PRVI RAZRED, Jadranka Oštarčević, Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb, 2008.
  2. ZAKON O ODGOJU I OBRAZOVANJU U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI, (Narodne novine, 87/ 2008)
  3.  PRAVILNIK o postupku utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta, učenika te sastavu stručnoga povjerenstva, (Narodne novine, 67/2014)

  4.  PRAVILNIK O OSNOVNOŠKOLSKOM ODGOJU I OBRAZOVANJU UČENIKA S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU (Narodne novine,  24/2015)




VAŽNO!!!

ZA OSMAŠE

UPISI U PRVI RAZRED

POPIS UDŽBENIKA

RASPORED LEKTIRE

VRIJEME INFORMACIJA

Potvrda o školovanju

NATJEČAJI ZA POSAO

Ova web stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u Pravilniku o zaštiti podataka.

POLITIKA PRIVATNOSTI

  

U školskoj godini 2023./2024. naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom Erasmus+ projektu ‘Solidarity is About Youth - SAY’/‘p.s. Pokreni solidarnost!’ koji se paralelno održava u Hrvatskoj, Španjolskoj, Sloveniji, Italiji, Francuskoj i Poljskoj. Cilj projekta je obogatiti nastavu građanskog odgoja i obrazovanja, a s učenicima obraditi teme solidarnosti, siromaštva, nejednakosti, diskriminacije, ljudskih prava te suvremene svjetske izazove i to kroz obradu fotografija i pisanje osvrta. Fotografije koje će učenici analizirati prednji su dio razglednice koju će poslati svojim sugrađanima, poput “poruka u boci” s ciljem pokretanja dijaloga o solidarnosti s lokalnom zajednicom - odgovorite im! Tijek projekta možete pratiti na: https://www.fraternity-card.eu/ U Hrvatskoj projekt vodi Centar za mirovne studije, a našoj školi koordinatorica je Ivana Kosko. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske Unije iz programa Erasmus+.

RASPORED ZVONA
JELOVNIK

Za pregled jelovnika klikni OVDJE.

Oglasna ploča

ZAHVALJUJEMO TVRTKI MONTING D.O.O. NA VELIKODUŠNOJ DONACIJI ZA

IZRADU SKULPTURE IGRA

U DVORIŠTU NAŠE ŠKOLE.

PROJEKTI
ZANIMLJIVOSTI
Crtice iz Lupoglava

CRTICE IZ LUPOGLAVA

Pročitajte radove naših malih novinara iz Lupoglava.

LISTA DOBRIH KNJIGA

Hrvatsko knjižničarsko društvo u suradnji s pedagozima, učiteljima i knjižničarima, svake godine izabire najbolje naslove za male knjigoljupce i njihove roditelje. Dosadašnje liste knjiga pogledajte OVDJE.

CMS za škole logo
Osnovna škola "Stjepan Radić" Božjakovina / Domaćinska 1, HR-10370 Božjakovina / www.os-stjepan-radic-bozjakovina.skole.hr / skola@os-stjepan-radic-bozjakovina.skole.hr
preskoči na navigaciju